Skip to main content
Blog

Tárhely problémák kezelése

By október 4, 2023december 14th, 2023No Comments

A mobiltelefon piac gyors fellendülése és az okostelefonok széleskörű térhódítása által pár
év alatt nagyfokú fejlődést tapasztalhatunk a készülékek specifikációit tekintve. A legtöbb
gyártó évente több új típussal, és szoftveres fejlesztéssel rukkol elő, ennek köszönhetően alig
pár éves készülékünk esetében nagy lemaradást észlelhetünk. Ez sajnos a fogyasztói
társadalom és globalizáció egyik negatív hozománya, amellyel a gyártók megpróbálják
rákényszeríteni a felhasználókat a minél korábbi készülékcserére, a profit maximalizálás
érdekében.
Azonban elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy ameddig csak lehet kitoljuk a mobiltelefonok
élettartamát, ezáltal lassítva a gyártók által erőltetett trendet, mert véleményünk szerint egy
telefont nem egy-kettő, vagy három évre kellene tervezni. Szervizeinkben minden
problémára igyekszünk megoldást találni, legyen szó szoftveres vagy hardveres javításról.

Mit tehetünk, ha tele a tárhely?

A nagyságrendileg öt évvel ezelőtt, vagy korábban gyártott mobiltelefonok esetében nagyon
gyakran okoz problémát az alacsony belső tárhely (8, 16 vagy 32 GB), ugyanis a ma futó
szoftverek és alkalmazások tárhely igénye drasztikusan nőtt, így könnyen szembesülhetünk
azzal a problémával, hogy készülékünk tárhelye gyorsan megtelik és az amúgy hibátlanul
működő eszközünk használhatatlanná válik. Aggodalomra semmi ok, nálunk erre is van
megoldás! Azonban az ilyen jellegű meghibásodásokat csak szoftverezési eljárás keretében
lehet orvosolni, így amennyiben ezzel a problémával fordulsz hozzánk, mindenképpen
célszerű előtte lementened az adataid, vagy igénybe venned adatmentési szolgáltatásunkat.

Annak ellenére, hogy azt gondolnánk, hogy bővíthető a telefonunk tárhelye, így nem okozhat
problémát annak telítettsége, sajnos ez a valóságban egy fokkal összetettebb.

Miért nem elég bővíteni készülékünk tárhelyét?

A legtöbb készüléket bővíthető belső tárhellyel gyártják mind a mai napig, annak ellenére,
hogy ma már jellemzően 32, 64, illetve 128GB belső tárhely alatti készüléket keresve sem
találunk a piacvezető gyártók telefonjai között. Leginkább microSD kártya behelyezésével
tudjuk bővíteni készülékünk kapacitását, melyből széleskörű méret választék áll
rendelkezésre a 4GB-os kártyától egészen a 516 GB-os kártyáig.

Azonban a tárhely problémák akkor jelentkeznek, amikor annak ellenére, hogy minden hordozható adatunkat

a külső adathordozóra helyeztük, de a készülék belső memóriája továbbra is telített marad. Ennek az
az oka, hogy az operációs rendszer, és az alkalmazások nem sorolhatóak a hordozható adat
kategóriába, ugyanis futtatásuk minden esetben a belső tárhelyről kell, hogy történjen,
egyéb esetben a készülék nem működik. Ilyen esetben csak az alkalmazások törlésével
tudunk tárhelyet felszabadítani.
Azonban rendszerint előfordul, hogy már csak a nélkülözhetetlen alkalmazások és az
operációs rendszer alap fájljai találhatók a készüléken, viszont a szabad tárhely még mindig
rendkívül alacsony. Ennek magyarázata, hogy a minden alkalmazástelepítés, szoftverfrissítés
során eszközünk telepítőfájlokat tölt le, melyek a telepítés után „szemétként” a szoftver egy
olyan partícióján tárolódnak, amelyhez manuálisan nem férhetünk hozzá, így törölni sem
tudjuk azokat. Ebben az esetben érdemes felkeresni egy olyan szervizt, mint például a GSM
Pont, ahol rutinosan és nagy szakmai tapasztalattal tudják orvosolni a problémát.
Ha készüléked memóriája vészesen kevés és gyors megoldást szeretnél kedvező áron, látogass
el szervizünkbe és újra használhatóvá varázsoljuk régi készüléked!