Az egyik legsűrűbben előforduló kérdés, amikor elromlik a telefonunk, hogy mivel hozunk
jobb döntést, ha megjavíttatjuk meghibásodott készülékünket, vagy ha újat vásárolunk. Erre
a kérdésre nehéz egyetemes választ adni, ugyanis a probléma mértékéből adódóan eltérő a
válasz.
Általában a fő dilemmát az okozza, hogyha a készülékünk javítási költsége meghaladja az
értékét. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a piacon ma elérhető új készülékek kezdő árai
meglehetősen magasak, ráadásul rengeteg adatot tarolunk a telefonunkon így annak
elvesztése is fenyegethet bennünket.
Apróbb meghibásodások
Abban az esetben, ha a telefonunknak akkumulátor, hangszóró, töltőcsatlakozó, mikrofon
vagy egyéb viszonylag könnyen és gyorsan orvosolható problémája van, célszerűbb lehet a
javíttatás mellett dönteni. Ráadásul az ilyen jellegű javítások költségét egy esetleges
eladáskor nagyrészt visszanyerhetjük. Sőt sokszor még abban az esetben is célszerű lehet a
javíttatás, ha nem tervezzük a későbbiekben tovább értékesíteni használt telefonunkat,
ugyanis a mai világban egy tartalék telefon nagy segítséget jelenthet. Amennyiben a
javíttatás mellett dönt, nyugodtan vegye igénybe szolgáltatásaink egyiket!
Így nagy általánosságban elmondhatjuk, hogy ameddig a javítás költsége nem haladja meg a
készülékünk értéket, mindképpen célszerű lehet a szervizeltetés mellett dönteni.
Nagyobb értékű javítások
A címben említett dilemma elsősorban kijelző meghibásodás vagy törés esetén merülhet fel
leginkább, ugyanis a telefonunk legértékesebb alkatrésze a kijelző, melynek cseréje gyakran
a készülék értékéhez nagyon közeli. Ha megtörtént a baj célszerű afelől megközelíteni a
kérdést, hogy mennyi ideig tudnánk még használni telefonunkat a javítást követően, hiszen,
ha egy pár éves készülékről beszélünk, nagyjából harmad vagy negyed akkora anyagi
ráfordítást igényel a kijelző csere, mint egy új készülék vásárlása. Ráadásul minden adatunk
(fényképeink, telefonszámaink, vagy applikációink, bankolásunk) megmarad, amennyiben
olyan márkafüggetlen telefon szervizt bízunk meg a javítással, ahol tiszteletben tartják
adatainkat, mint például a GSM Pont.
A mai trendek szerint a középkategóriás telefonok élettartama 3-4 év, míg a csúcskategóriás
készülékek 6-7 évig, így egyrészről ennek figyelembevételével, illetve a javítás költségének
függvényében érdemes dönteni a javítás felől. Bár a kijelző csere után készülékünk értéke is
nagymértékben emelkedik, így kvázi befektetési célból is érdemes lehet megfontolni a
szervizelés lehetőséget. Amennyiben készüléke meghibásodott vagy megsérült, a javítás
várható költségéről előzetesen árlistánk alapján tájékozódhat. De ha felmerülő
kérdése van természetesen telefonon, vagy személyesen tájékozódhat nálunk és segítünk
meghozni a legracionálisabb döntést.
Természetesen előfordulhatnak olyan jellegű meghibásodások, jellemzően alaplapi hibák
melyek nem-, vagy csak kis siker arannyal javíthatóak, így nem minden esetben merül fel a
javíttatás lehetősége és kénytelenek vagyunk új készüléket vásárolni.